Confession Saya

Kami mengumpulkan segenap jenis confession dalam laman web kami dan kami juga sangat mengalu-alukan jika anda ingin berkongsi confession anda tidak kira jika ianya pengalaman ataupun ilmu yang anda ada.

Kemurungan Seorang Houseman

Saya merupakan seorang bekas doktor pelatih (houseman). Cerita ini mungkin selalu didengari tetapi mungkin ada manfaat buat semua. Cerita ini mungkin panjang berjela, mohon dibaca sewaktu lapang dan maaf sekiranya ada kekurangan dari segi bahasa atau terlepas pandang. Saya mula bekerja sebagai doktor pelatih pada November 2018. Waktu tu, saya memulakan tagging (tempoh waktu para…
Read more

Ibu berkerjaya dan MDD-nya(Major Depressive Disorder)

Banyak nak ceritakan, tapi aku bukan seorang yang pandai mengarang. Aku ini seorang yang pendiam, jarang berbual kecuali dengan orang yang rapat. Aku ibu dengan 4 orang anak. Doktor diagnos aku dengan depression(Kemurungan) sejak januari 2014. Ujian DASS memang dah teruk sejak beberapa tahun sebelum tu tapi tak dapatkan rawatan. [Ujian DASS digunakan untuk menyaring…
Read more

Anak Sakit Perut

Sakit perut? Ala biasa je bagi ubat angin sapu minyak lega la dia. Pernahkah kita terfikir bila kerap sangat terjadi dan berulang boleh menjadi lebih serius.  Asalnya anak saya mengadu sakit perut, muntah demam dan cirit. Pergi ke klinik setelah seminggu sakit perutnya tidak juga berkurang. Akhirnya, anak saya dirujuk ke hospital pakar dan masih…
Read more

Isteri, usah perli suamimu

Assalamualaikum,semua.  Hantaran ini cuma saya coretkan sebagai luahan hati seorang suami.  Ya, suami pun ada hati.  Saya serba serbi bersyukur ada isteri yang baik, ibu yang baik buat anak-anak saya.  Alhamdulillah, inilah antara saya paling bersyukur dalam hidup saya.  Bagi saya sendiri yang punya banyak kelemahan (hal kewangan terutamanya), paling saya berkecil hati adalah sindiran-sindiran…
Read more

Dilemma wanita tidak mengandung

Assalamualaikum Aku berumur 40 tahun dan sudah berumahtangga 6 tahun. Aku merupakan penghidap penyakit secondary amnorea. Penyakit berkaitan kesuburan kaum wanita. Pada mulanya aku sama seperti wanita normal lain mengalami haid pada tiap bulan. Sedari usia 12 tahun hingga la pada usia aku 20 tahun haid aku normal. Namun apakah puncanya secara tiba-tiba pada awal…
Read more

Mengendong anak semata-mata untuk ke IJN

Sebelum ini saya berkerja di suatu Hospital di Daerah Pahang. Saya berpeluang berjumpa dengan seorang pesakit yang sentiasa menjadi sebutan Dr pakar kanak-kanak kami iaitu Shariman. Mungkin boleh jadikan kisah ini sebagai pengajaran kepada diri kita yang asyik tidak bersyukur Shariman ni kalau tengok dia ni seperti kanak-kanak biasa yang lahir dengan tiada sebarang kecacatan…
Read more

Surat Saman sampai kerana tak bayar PTPTN

Assalamualaikum semua. Nama aku zan. Disini aku nak menceritakan kisah hutang ptptn aku. Sebelum itu minta maaf jika karangan ini tidak sedap dibaca kerana aku tidak pandai mengarang.Aku diantara mereka yang masih belum menjelaskan hutang ptptn . Satu sen pun aku tak bayar lagi. Bukan aku hendak bangga diri dan bukan aku tak nak bayar…
Read more

Undian instagram membuatkan remaja ini membunuh diri

Kemurungan adalah sesuatu realiti yang perlu diterima oleh masyarakat. Jika ia tidak diambil endah, dibuat ringan dan sebagainya maka ia boleh berakhir dengan kematian. Dan inilah yang berlaku pada seorang wanita muda yang telah membunuh diri apabila mendapat undian mati sebanyak 69% daripada poll di instagramnya. Kematian remaja ini telah menjadi bukti pada orang ramai…
Read more